Technické kontroly

1) Technická kontrola pravidelná pozostáva

z porovnania identifikačných údajov a evidenčných údajov nachádzajúcich sa na vozidle s údajmi uvedenými v dokladoch podľa odseku 9 písm. a)kontroly a posúdenia technického stavu vozidla, jeho systémov, komponentov alebo samostatných technických jednotiek a povinnej výbavy vozidla a kontrolných úkonov určených metodikou na vykonávanie pravidelných technických kontrol.

2) Technická kontrola zvláštna

sa vykonáva v úplnom alebo čiastočnom rozsahu technickej kontroly pravidelnej a podľa kontrolných úkonov určených metodikou na vykonávanie technických kontrol zvláštnych.

3) Technická kontrola administratívna

sa vykonáva v čiastočnom rozsahu technickej kontroly pravidelnej a podľa kontrolných úkonov určených metodikou na vykonávanie technických kontrol administratívnych.

4) Technická kontrola na vydanie prepravného povolenia

sa vykonáva v úplnom rozsahu technickej kontroly pravidelnej a posúdením dokladu o zhodnosti vozidla so štandardmi emisií, znečisťujúcich látok a zvuku, ktoré vydal výrobca vozidla alebo zástupca výrobcu vozidla, a podľa kontrolných úkonov určených metodikou na vykonávanie technických kontrol na vydanie prepravného povolenia.

5) Opakovaná technická kontrola

sa vykonáva podľa § 49 ods. 2 písm. g) zákona v čiastočnom rozsahu so zameraním na kontrolu odstránenia chýb zistených pri technických kontrolách podľa odsekov 1 až 6, a to do 30 dní odo dňa vykonania pôvodnej kontroly.

6) Doklady predkladané pri TK a EK.

a) vozidlá s namontovaným plynovým zariadením potvrdenie o montáži /ak tak vozidlo nebolo vyrobené
b) vozidlá so zdržaným OEV políciou-potvrdenie o zadržaní a kópiu OEV
c) nákladné vozidlá-protokol o kontrole tachografu /obmedzovača rýchlosti

Čo je potrebné vykonať pred príchodom na technickú kontrolu

  • prekontrolujte si súhlasnosť čísla VIN vozidla uvedeného v osvedčení o evidencii s číslom na vozidle (spravidla je to 17 čísiel a písmen). Nezhoda tohto údaju sa hodnotí ako chyba.

  • prekontrolujte si osvetlenie vozidla, smerovky, brzdové svetlá, nastavovanie svetiel podľa zaťaženia, funkciu stieračov, ostrekovačov a húkačky (výskyt dosť často banálnych chýb, ktoré sa dajú jednoducho odstrániť pred kontrolou).
  • najlepšie je, keď ide vozidlo na technickú kontrolu po servisnej prehliadke.
  • prekontrolujte stav povinnej výbavy a použiteľnosti prostriedkov prvej pomoci v lekárničke.
  • u vozidiel kategórie N2, N3, M2,M3 ak sú vybavené tachografom, platnosť overenia tachografu a funkciu obmedzovača rýchlosti.
  • prekontrolujte stav pneumatík z hľadiska tlaku, opotrebenia ( hlbka hlavných drážok 1mm u vozidiel kategórie L1e, a 1,6mm u ostatných vozidiel), súhlasnosť rozmeru pneumatík a diskov s údajmi uvedenými v osvedčení o evidencii.
  • Kontrola úniku prevádzkových kvapalín (nafta, benzín, olej.....)

Toto sú uvedené základné kontroly, ktoré si môže urobiť každý sám a bývajú častými nedostatkami pri kontrole vozidiel a pritom by vôbec nemuseli byť.

Hodnotenie technického stavu

Vozidlo po kontrole môže byť

- spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách

- dočasne spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách

- nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách

Dokladom o vykonaní technickej kontroly je protokol o technickej kontrole, osvedčenie o technickej kontrole a vyznačená nalepená kontrolná nálepka.

Základné kategórie vozidiel

Kategória L: motorové vozidlá s menej ako 4 kolesami a štvorkolky
Kategória M: motorové vozidlá, ktoré majú najmenej 4 kolesá a používajú sa na dopravu osôb
Kategória N: motorové vozidlá, ktoré majú najmenej 4 kolesá a používajú sa na dopravu nákladov
Kategória O: prípojné vozidlá
Kategória T: kolesové traktory
Kategória C: pásové traktory
Kategória R: prípojné vozidlá za traktory
Kategória S: traktormi ťahané vymeniteľné stroje
Kategória P: pracovné stroje
Kategória V: ostatné vozidlá, ktoré sa nedajú zaradiť do uvedených kategórií

Lehoty technických kontrol pravidelných

(§ 47 ods. 1 vyhlášky MDPT SR č. 578/2006 Z.z  v znení neskorších predpisov)

L1e a L2e ( len s evidenčným číslom)4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom každé 4 roky
L3e, L4e, L5e, L6e, L7e, M1, N1, O1 a O24 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom každé 2 roky
M2, N2, N3,O3,O41 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom každý rok
M31 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom každý rok, po 8 rokoch od prvého prihlásenia do evidencie každých 6 mesiacov
M1 až M3, N1 až N1 až N3, O1 až O4 používané na zdravotnícku záchrannú službu, banskú záchrannú službu a poruchovú službu plynárenských zariadení a vozidlo používané na taxislužbu1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom každý rok
T1 až T5 a R1 až R44 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom každé 2 roky
L1e až L7e, M1 až M3, N1 až N3, O1 až O4, T1 až T5 a R1 až R4 používané v autoškole ako výcvikové vozidlo1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom každý rok


V prípade, že ste nenašli vyhovujúci voľný termín, 
naši pracovníci Vám ochotne poradia s Vašim novým termínom, 

stačí sa krátko zastaviť na recepcii, alebo zavolať na 
tel. číslo 038 53 678 23.